sobota 26. května 2018

SAE aneb země tisíce a jednoho nej - třetí část

Souk Madinat Jumeirah
Nedaleko Burj al Arabu se nachází obchodní pasáž jménem Souk Madinat Jumeirah postavená ve stylu tradičního tržiště, ale opět s trochou modernějšího stylu. Ještě v roce 2011 se to celé opravdu dalo přirovnat těm starým trhům, ale při naší návštěvě o dva roky později jsme zjistili, že se vše spíše přeměnilo na jednotlivé krámky, což mně osobně vyhovuje více. V rámci sortimentu je to stejné jako všude jinde - suvenýry, textilie, koření, …

Hlavním důvodem návštěvy této pasáže je ale spíše možnost pořídit úchvatné záběry zmíněného hotelu Burj al Arabu. Mimo jiné je pasáž tvořená i trojicí dalších hotelů, které si člověk může prohlédnout. Vím, že mi celý komplex připomínal takové malé Benátky, protože je propleten kanály…

Palm Jumeirah a hotel Atlantis
U hotelu Burj al Arab jsem zmínila, že je postaven na umělém ostrově, což je v Dubaji velmi populární trend, i když aktuálně spíše trošku "ponorkový", neboť se některé kapku potápějí a ke dnu táhnou i své investory. V Dubaji ale každopádně můžete narazit na souostroví The World (cca 300 ostrovů, které měli sloužit pro bydlení a právě ony mají mít největší problém s potápěním) a pak soustavu tzv. Palmových ostrovů (spíše ale poloostrovů), kam patří Palm Jebel Ali, Palm Deira a Palm Jumeirah. A právě na ten poslední se podíváme pěkně zblízka.
Ten byl dostavěn jako první z této trojice a to v roce 2005. Je tvořen 17 palmovými listy, na kterých jsou umístěny luxusní rezidence s vlastním kouskem pláže. Celý poloostrov je také obehnán jedenáct kilometrů dlouhým vlnolamem. Palm Jumeirah má pak dokonce i vlastní MHD v podobě jednokolejky, která vede až na nejvzdálenější část od pobřeží a to na samotný vlnolam, kde se rozléhá luxusní pětihvězdičkový hotel Atlantis.
Já jednokolejkou nejela, naše skupina se k hotelu dostala autobusem díky podvodnímu tunelu. Bohužel musím říct, že pokud na Vás vyjde tato skupinová verze, tak turistické focení hotelu je kapku náročné, neboť autobus či auto nemá skoro kde zastavit, takže vše probíhá ve velké rychlosti. Navíc je focení díky velikosti hotelu ještě náročnější, protože se Vám celý nevejde do záběru. Přeci jen má dle internetu 1 539 pokojů rozložených na třiadvaceti patrech a k tomu konferenční místnost o rozloze 45 000 metrů čtverečních, třináct restaurací a různá apartmá. Kvůli tomu jsem se vcelku těšila, až vyzkouším svůj tehdy nový telefon s možností focení panoramat, jenže díky všudypřítomnému ruchu sice fotky zachycují celý hotel, jenže je kazí různě protáhlá auta a podobné věci. Proto si na to buďto dejte čas nebo investujte do pohledů, které hotel zachycují asi úplně nejlépe.

A když už jsem u těch fotografií, tak se mi zde podařilo vyfotit krásnou fotku mého táty, kterou mám neskutečně ráda a vždycky říkám, že je jak vystřižená z módního časopisu, stačilo by jen dodat takové ty odstavečky s informací, odkud jaký kus oblečení je.
Pokud se ale ještě na moment vrátíme k hotelu, tak je jistě nutné zmínit, že má i vlastní aquapark Aquaventure a delfinárium…
Pro zvětšení klikněte. - zdroj fotografie = zakoupený pohled

Dubai Marina
Jedná se o moderní dubajskou čtvrť s přístavištěm, kde můžete vidět jednu jachtu vedle druhé. Toto místo je vcelku příjemné pro procházku nebo pro snění o vlastní jachtě či přímo pro její výběr, přeci jen, jak bylo řečeno v jednom díle pořadu "Máte slovo", zubaři mají v dnešní době minimálně koně a jachtu. U nás doma bohužel jachta není (ještě ke všemu máma všeobecně lodní přepravu nemusí) a toho koně hravě zastoupím já osobně, neboť to vyjde jednoduše nastejno - živí mě, ustájení mám a občas mě dokonce vezmou i na projížďku…
Hlavním tahákem Dubai Mariny je ale jinak stále rostoucí les mrakodrapů. Většina budov tedy tak přesahuje výšku alespoň 250 metrů. Mě osobně zaujal mrakodrap nazvaný Cayan Tower (původní název - Infinity Tower), který jsem nejdříve viděla ve výstavbě a o dva roky později už i v jeho dostavené podobě. Navíc je jeho zvláštností to, že je točitý a dokonce si do roku 2015 držel titul nejvyšší točité stavby světa, než byl překonán mrakodrapem Shanghai Tower.

Nákupní centrum Mall of the Emirates a Ski Dubai
V takovém moderním městě jako je Dubaj, samozřejmě nesmí chybět i pořádná nákupní centra. My si konkrétně představíme dvě, a jak můžete vidět, začneme v Mall of the Emirates. Upřímně k samotným centrům toho není tak moc co říct, jen to, že jsou přímo neskutečně obrovská a nechybí obchody světoznámých značek. Největším tahákem tak v Mall of the Emirates je krytá sjezdovka jménem Ski Dubai. Ano, čtete správně. V Dubaji si můžete nejen zaplavat, ale i zalyžovat…
Lyže ani snowboard, ale s sebou v kufru vézt nemusíte, kromě čepic a rukavic Vám půjčí vše potřebné. Najdete tu několik sjezdovek (hlavní má délku 400 metrů a převýšení 60 metrů), na které Vás dopraví vlek či lanovka a celkové vstupné není zase až tak drahé, ale nemohu porovnat s klasickými areály, neboť jsem zapřisáhlý nelyžař. Případně ale i pro ty je Ski Dubai vybavené, neboť se můžete přihlásit do lyžařské školy nebo zajít do přilehlého snowparku, kde najdete bobovou dráhu nebo zorbing.
Pro zvětšení klikněte. - zdroj fotografie = Google, přesná stránka nenalezena
tyle="text-align:center">Pro zvětšení klikněte.- zdroj fotografie = Google, přesná stránka nenalezena

Naše skupina ale tenkrát navštívila Mall pouze pro pokochání se, takže žádné sněhové zážitky nevlastním. Jen si pamatuji, že mi z nějakého důvodu došel v ten samý moment kredit, ale to sem nepatří.

↓↓↓

Děkuji za přečtení. :)
Navštivte mou FB stránku či Instagram.Mrkající


4 komentáře:

  1. Ta točitá stavba je famózní!

    OdpovědětVymazat
  2. Ty mrakodrapy jsou pecka, skoro to vypadá jako fotka z nějaké stavěcí hry

    OdpovědětVymazat
  3. [3]: Pravda. Vzpomněla jsem si na takové ty civilizace, jak se budují. Docela by mě zajímalo, jestli by šlo něco obdobného postavit třeba The Sims. Jsem nikdy nezkoušela až kolik pater tam člověku povolí dát.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář! :)