sobota 9. září 2017

Recenze knihy - Travel Bible

Milí čtenáři,
není tomu tak dávno, co jsem zveřejnila vyhodnocení o anglické pohledy a společně s ním i nové aktuální informace sčítající nejen stav mé nohy, ale také hlavně navázání spolupráce s webem Srovname.cz.
Bála jsem se, jak ji přijmete, ale čekaly mě jen pozitivní ohlasy, za což ještě jednou děkuji. Přesto jsem do článku uvedla jakési ubezpečení, že se web dá využít i pro cestovatelské záměry a to třeba koupí nějaké té hezké cestovatelské knihy. V závorce jsem zmínila knihu Travel Bible, kde jsem ze srandy uvedla, že by mi na ni mohl napsat recenzi kamarád, který ji ode mě dostal k narozeninám. A jednoduše se ze srandy stala realita a tak se v tomto článku opravdu recenze této knihy dočkáte. Kamarádovi tímto moc děkuji za spolupráci a ráda bych Vás pozvala i na jeho stránku, taktéž cestovatelskou, ale psanou v angličtině. Stačí kliknout sem.
Doufám, že se Vám recenze bude líbit a třeba Vás kniha zaujme. A teď mi nezbývá nic jiného než předat slovo našemu recenzentovi...

Pokud dovolíte, rád bych začal trochu netradičně…
Kdybyste se rozhodovali, proč koupit zrovna tuto knihy. Jaký podnadpis by vás více zaujal? Jak procestovat svět za pusu nebo jak hacknout letenky na 50 způsobů? Odpověď nechám na Vás. Společně se pojďme ponořit do této tajemné komnaty plné praktických rad.
Ehm, pár slov ještě k samotnému obalu...
...celý svět se na obal knihy určitě nevejde, ale proč to nezkusit. Skvělý nápad bylo umístění nejznámějších památek, které si všichni vybaví. Jednou si můžete zajet do Států, za pár sekund být v Riu a proč se nepodívat rovnou na Taj Mahal. Všechny tyto stavby působí majestátně i docela cool. Co by to bylo panečku za bibli bez Ježíše?! Toho hajzlíka ušatého můžeme najít v rohu knihy. Také se můžete těšit i na cestovatelské desatero. Ale nesuďme knihu podle obalu.
Hned zprvu jsem si všiml, jak je hezky přehledně uspořádána celá kniha.
Skládá se ze tří částí:
PŘED
NA - CESTĚ
PO
Nebojte, neztratíte se!
Aby nás trochu nakopli, tak se rozepsali na 20 stránkách, jaké přináší výhody cestování. Já osobně jsem tuto pasáž přeskočil a bohatě by stačilo 8 stránek.
Naproti tomu bych doporučil kapitoly: Jak získat dostatek prostředků na cesty, letenky a co zařídit před odjezdem. Když jsem například četl o prostředcích na cesty, některé jejich typy mi připadali už ohrané. Posuďte sami, kdo by platil 450,- za kabelovou televizi? Halóó, jsme v 21. Století, kde je internet a vše na něm najdeme. Co se snažím říct je to, že člověk se špetkou finanční gramotnosti si řekne: "Je to hovadina, platit tolik za televizi".
Nejlepší z této pasáže byl snad odkaz na portál, kde najdete veškeré srovnání výdajů ve vámi vybraném městě s porovnáním s Prahou.
V kapitole letenky mi jen padala huba pod stůl, jak je možné tak levně lítat. A ještě mě více překvapilo, že jsou experti v této branži. Vše, co vlastně potřebujete je jen noťas a špetku kreativity s hraním v systému. Některé věci by vás nenapadli ani omylem. Dnes je vše možné. Ještě jeden postřeh, pokud zrovna nevybíráte letenky. Přeskakujte a vraťte se k tomu později. V knize je více zajímavých kapitol, co vás obohatí.
Na internetu jsem narazil na zajímavý rozhovor se zakladatelem portálu Honzovy letenky. Určitě stojí za přečtení, naleznete ho tady.
Extra tip pro dámy: Určitě jste se někdy zastavili nad otázkou, co si zabalit do kufru? Když už jedu na dovču, tak jak být minimalista? Yep, je to tam taky. Volejte sláva a tři dny se radujte! (Hláška: Lotrando a Zubejda)
Na 100pro se hodí znát finty, jak ještě více šetřit Vaší kapsu a cestu si náramně užít. Ve škole mi vždy tvrdili, že cestování je strašlivě drahé. Mohou cestovat jen vyvolení, bohatí jedinci. Tohle je nejvetšejší stupidita prvního řádu! Ano, stojí to peníze, jako všechno na světě. Ale když se člověk pevně rozhodne, není to nemožné. Nemožné se stává možným. Nikdy prosím neposlouchejte lidi, co tvrdí, že je cestování nebezpečné a drahé. Sami nikde nebyli, a pokud jim věříte, tak jste možná sami větší hlupáci.. Garantuju vám, až se vrátíte k prahům svých dveří. Budete naplnění spoustami zážitků. Autoři poradí, jak je zužitkovat a pamatovat si je až navěky věků.
A až dočtete tuto knihu, měli byste si položit jen 2 otázky: "Kdy a kam pojedu?"

Totální shrnutí:
Osobně si myslím, že cestování je nejlepší životní investice, spolu s autory. Nežijete jen ve své bublině= městu, ale poznáte i něco nového - lepšího či horšího. Nejenže máme otevřený svět, ale i svobodu. Za režimu jsme takové možnosti neměli. Bohužel si toho lidé neumějí vážit. Obsah tedy úžasný, až na pár věcí. Chvilkami jako pro blbce a pevná vazba by se hodila, když už to stojí 450,- hehe. Bible je více než knížka. Je to váš osobní guru a průvodce na cestách!
Známka 1- jako ve škole Usmívající se

Zaujala Vás kniha? Stáhněte si ukázku nebo si ji rovnou můžete koupit. :)

+