sobota 12. ledna 2019

Blogová znělka

V pondělí jsem Vám naservírovala vzpomínkový a zároveň narozeninový článek "21", který byl obsahově velmi výživnou záležitostí a tak si tuto sobotu dáme něco odlehčenějšího a informativního. Napadá mě, že bych mohla samotný článek začít otázkou - "Co jsem dostala k narozeninám?", neboť právě tuto novinku jsem si nadělila já sama sobě, i když se musím přiznat, že jsem ji již tvořila v listopadu, ale nekažme to, prostě je to můj narozeninový dárek ode mě pro mě a asi i ode mě pro Vás.

Před nedávnem jsem dostala zajímavý podnět k audioverzím článků, který nešel rozebrat s nikým jiným než s těmi nejpovolanějšími, kteří mě pravidelně či občas poslouchají. Z těchto konzultací jsem ale nedostala jen odpověď na mou vznesenou otázku, ale také návrh vytvořit pro videa svou vlastní znělku. Přiznám se, že mě to samotnou dříve již napadlo, ale nějak jsem to nechala plynout, ovšem KZ z blogu nemam-cas.blog.cz ťala do živého, takže jsem se zanedlouho do tvoření opravdu dala.
Tak jako první hudba. Nechtěla jsem použít nic vyloženě cizího, ale jako muzikální antitalent jsem zrovna taky moc možností neměla. Zachránil mě Garage Band od společnosti Apple, kde jsem tedy použila mixáž předem nahraných hudebních smyček, které jsem zkomponovala do onoho veledíla, co můžete níže ve znělce slyšet.
Jako další krok byl logicky vzhled samotné znělky, kdy jsem přemítala, zda použít pouze logo nebo udělat nějaký sestřih fotografií a videí. Bohužel jsem zjistila, že nejsem zaprvé tak úplně schopná vybrat něco použitelného, a hlavně z toho udělat úvod, který by nebyl extra dlouhý, ale zároveň v něm bylo něco vidět. Po pár pokusech jsem to vzdala a myšlenku znělky hodila za hlavu, ale vydrželo mi to asi hodinu učení se ekonomie a já se pak, co nejdříve vrhla na třetí možnost, jak by znělka mohla vypadat a to do animované podoby…
Pro animaci jistě existují různé programy, ale když se nechcete moc učit a mít to, co nejdříve hotové, tak Vám zbývají přívětivé online editory, které ale ještě projdou sítem, protože jste takový skrblík, že nechcete za svou vlastní neschopnost a jedno využití programu zaplatit balíček za x dolarů na měsíc. Tím nám některé stránky odpadly a mě tak zbylo několik, které se vytřídily dle vodoznaku/loga, možnosti stažení, kvality a hlavně nabídky. Nakonec to vybojoval animaker, který mě položil na lopatky díky nabízenému pozadí letiště a paluby letadla. Program tedy byl vybrán a já se dala do tvoření…
Možnosti jsem samozřejmě měla omezené, ale díkybohu se mezi zdarma věcmi vždy nacházelo něco, co se perfektně hodilo a když ne, tak jsem to sama dohrála z externího zdroje (ovšem i to byl chvílemi oříšek). Největší boj asi byl s postavou mě samotné, neboť jsem chtěla zachovat jeden styl animace a tak jsem musela zapátrat mezi volně dostupnými postavami. Díkybohu se tam nacházela i jedna, která by tak na dvacet procent odpovídala mé osobě. Ano, pokud si někdo vybaví můj zjev, tak to asi sotva ohodnotí i těmi dvaceti procenty, protože rozhodně nejsem žádná špagetka (ty jenom ráda jím) + nemám tak dlouhé vlasy, ale jak už jsem zmínila kvůli zachování stylu, jsem neměla moc na výběr. Ovšem bylo tu i jedno pozitivum, neboť postava měla předem animované akce, které se opět skvěle hodily.
A tak dámy a pánové po velkolepé asi dvou hodinové dřině byla na světě první verze, která letěla ke kritikům. Jenže neprošla u toho hlavního, tedy u KZ a navíc jsem sama zjistila, že mi tam zásadně chybí hruškový element. A tak to celé začalo znovu, z čehož vznikla druhá verze, která dokázala pobláznit i můj program na dělání videí, takže ve finále byla její úprava trochu o nervy. Každopádně právě tuto verzi bych Vám ráda takto oficiálně představila a zahájila tak její používání v dalších videích. Doufám tak, že se Vám bude aspoň kapku líbit.


↓↓↓

Děkuji za přečtení. :)
Navštivte mou FB stránku či Instagram.Mrkající

10 komentářů:

  1. Znělku jsem viděla, je moc hezká . To já bych určitě nedala. Velký palec nahoru!

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Když Ty máš to kouzlo, že Ti nechtěně vykecám všechno už dva měsíce dopředu, že ano.

    OdpovědětVymazat
  3. Znělka je moc hezká a ty animace jsou super!

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj! 🙂 Přispěchal jsem od učení, abych si také zkoukl a spíše poslechl novou hruškovou znělku. No a panečku, je to super! Obdivuju Tě, já bych se k ničemu takovému neměl 🙂tady aspoň vidíme, že i za málo peněz (či žádné) lze sehnat hodně muziky. Tak přeji, aby znělka měla svůj úspěch a...u mě ho má určitě! 🙂

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: Jsem ráda, že má úspěch. :) Já se povětšinou musím pro věc nadchnout, takže sice mi to trvalo delší dobu, ale nakonec jsem se k tomu dokopala a v rámci učení makroekonomie to prostě i dala.

    OdpovědětVymazat
  6. Zajímavý nápad, vytvořit a realizovat znělku!

    OdpovědětVymazat
  7. Není nad krásný dárek, který si vytvoříš sama  a strávíš nad ním nemalý čas! Ta znělka je skvělá :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář! :)